06 iunie 2024

PROGRAMUL ELECTRIC UP 2

Beneficiari eligibili

 Microîntreprinderi și IMM-uri– Operatori economici de domeniul HORECA (CAEN 5510, 5520, 5530, 5590,5610, 5621, 5629, 5630, 9329)

 

Microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM – întreprinderi care au sub 250 de angajați și a căror cifră anuală de afaceri nu depășește 50 de milioane euro și/sau al căror total al bilanțului anual nu depășește 43 de milioane euro) din domenii diverse.

 

Operatori economici persoane juridice care activează în domeniul HORECA și desfășoară activități sub codurile:

  • 5510 - Hoteluri și alte facilități de cazare similare,

  • 5520 - Facilități de cazare pentru vacanțe și perioadă de scurtă durată,

  • 5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri și tabere,

  • 5590 - Alte servicii de cazare,

  • 5610 – Restaurante și alte activități de servicii de alimentație,

  • 5621 - Activități de alimentație (catering) pentru evenimente,

  • 5629 -Alte activități de alimentație,

  • 5630 - Baruri și alte activități de servire a băuturilor,  n.c.a.,

  • 9329 -Alte activități recreative și distractive n.c.a. conform clasificării activităților din economia națională aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997, cu modificările și completările ulterioare;

 

  • nu au datorii la bugetul de stat
  • nu sunt în dificultate/insolvență/faliment
  • întocmeste și prezintă o analiză energetică privind consumul actual și cel estimat pentru 12 luni consecutive sau perioada corespondentă din activitatea sezonieră, după caz; analiza energetică va fi elaborată de către un auditor energetic/manager energetic acreditat de către Ministerul Energiei
  • are calitatea de proprietar/administrator, concesionar sau locatar/comodatar cu drept de superficie pentru imobilul pe care se implementează proiectul.
  • se angajează că va instala sistemul de panouri fotovoltaice, sistemul de stocare a energiei produse, stația/stațiile de reîncărcare și sistemul electric alternativ de încălzire/răcire, dacă s-a optat pentru instalarea acestuia, prin instalatorul ales, respectând legislaţia în vigoare şi toate criteriile de eligibilitate solicitate prin ghidul de finanţare; cerință îndeplinită prin prezentarea și asumarea prin semnătură a declarației pe proprie răspundere privind implicarea instalatorului ales în cadrul proiectului

 

Ministerul va publica toate informațiile utile cu minim 15 zile anterior deschiderii sesiunii de înscriere în Program. Sesiunea de înscriere se va derula pe parcursul a 30 de zile. Valoarea finantarii este de maxim 150.000 euro/beneficiar, reprezentând un procent de 75% din valoarea investiției, restul de 25% reprezentând cofinanțare din surse proprii ale beneficiarului.

 

Activități Eligibile:

  • Cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere instalată de minim 27 kWp și maxim 150 kWp;
  • Cheltuielile cu achiziţia a cel puțin unei staţii de reîncărcare de minim 22 kW pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug-in, cu minim două puncte de încărcare;
  • cheltuieli cu achiziția sistemului de stocare a energiei produse, având o capacitate de stocare de minimum 30% din valoarea energiei produse de panourile fotovoltaice;
  • Cheltuielile cu proiectarea, obținerea avizelor necesare, montarea şi punerea în funcţiune a sistemului de panouri fotovoltaice și staţiilor de reîncărcare;
  • 30% din valoarea cheltuielilor cu achiziția unui sistem alternativ de încălzire/răcire;
  • cheltuielile cu proiectarea, obținerea avizelor necesare (maximum 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului);
  • cheltuielile cu lucrări de montaj și punere în funcțiune a sistemului de panouri, a sistemului de stocare și a sistemului alternativ de încălzire/răcire (maximum 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului);
  • Cheltuieli de consultanță și management de proiect de maxim 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului; 

 

Cheltuielile aferente branşamentului la reţeaua de energie electrică NU sunt eligibile pentru finanţarea din Program. Este considerată cheltuială eligibilă taxa pe valoarea adăugată, TVA, dacă aceasta este nedeductibilă.

 

Un astfel de proiect integrat conține:

Sistem de panouri fotovoltaice cu o putere instalată între 27 -150 kWp, sistem de stocare minim 30% din energia produsă de sistemul de panouri fotovoltaice (kWh), cel puțin o stație de reîncărcare vehicule electrice și electrice plug-in de minimum 22 kW (2×11 kW)și, opțional, sistem electric alternativ de încălzire/răcire.

 

Proiectul trebuie dimensionat în funcție de necesitățile operatorului economic, iar echipamentele care fac obiectul finanțării vor îndeplini caracteristicile tehnico-economice astfel încât să răspundă în termeni optimi indicatorilor programului de finanțare. Cheltuielile eligibile cuprind achiziția de echipamente, cu lucrările de instalare, montaj și punere în funcțiune, precum și cu serviciile necesare implementării proiectului și care pot fi finanțate de stat.

 

Documente necesare:

  • analiză energetică privind consumul actual și cel estimat pentru 12 luni consecutive sau perioada corespondentă din activitatea sezonieră, după caz; analiza energetică va fi elaborată de către un auditor energetic/manager energetic acreditat de către ME;
  • certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor , în termen de valabilitate la data depunerii proiectului;
  •  certificat  de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are sediul social, în termen de valabilitate la data depunerii proiectului
  • certificat de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se va implementa proiectul, în termen de valabilitate la data depunerii proiectului, în cazul în care solicitantul are sediul în altă localitate decât cea în care se implementează proiectul; 
  • cont  deschis la Trezoreria Statului alocat programului de finanțare Electric Up, respectiv contul 50.52.03 – disponibil al beneficiarilor de ajutor de minimis; în caz contrar, operatorul economic se angajează ca, în situația validării sale, să deschidă acest cont până cel mai târziu la data încheierii contractului de finanțare; cerință îndeplinită prin prezentarea unui extras de cont sau a declarației prin care se angajează să deschidă cont;
  • contract de concesiune/chirie/comodat, după caz, valabil pe toată durata de implementare și monitorizare a proiectului. Pentru contractul de închiriere se va prezenta legalizarea notarială;
  • extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile raportat la data depunerii proiectului;
  • acordul proprietarului cu privire la implementarea proiectului în cazul în care operatorul economic solicitant nu este proprietarul imobilului pe care se implementează proiectul.  În termen de 90 de zile de la semnarea contractelor de finanțare, beneficiarii au obligația de a introduce ATR-ul în aplicația informatică.

 

 

 

ACOPERIRE NAȚIONALĂ

În consultare publică până pe 26 martie 2024

Autoritati Publice

FORMULAR DE CONTACT