prezentare și conținutul dosarului de finanțare

FABRICI DE RECICLARE

Perioada de depunere a proiectelor:

14 mai 2024, ora 10:00 – 16 august 2024, ora 23:59

 

Finanțare nerambursabilă de minim 500 .000 și maxim 8.400.000 de euro pentru CONSTRUIREA INSTALAȚIILOR DE RECICLARE A DEȘEURILOR

Maximum 75% din valoarea proiectului în funcție de locația de implementare

Menținerea investiției: minim 5 ani

Perioada de implementare a proiectului nu depăşeşte 30 iunie 2026.

 

Solicitanți eligibili:

  • Operatori economici – microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii, dar și întreprinderi mari, entități cu personalitate juridică înregistrate în România și care activează în conformitate cu legislaţia națională în domeniu, pe teritoriul României, respectând condiția înregistrării la ONRC.
  • nu sunt întreprinderi în dificultate
  • nu au datorii la bugetul de stat
  • nu sunt eligibile întreprinderile care își desfășoară activitatea în sectorul pescuitului și acvaculturii

 

  • 3822 – tratarea și eliminarea deșeurilor periculoase;
  • 3832 – recuperarea materialelor reciclabile sortate;
  • 3831 – demontarea (dezasamblarea) mașinilor și echipamentelor scoase din uz pentru recuperarea materialelor;
  • 3811 – colectarea deșeurilor nepericuloase;
  • 3812 – colectarea deșeurilor periculoase. 

 

Cheltuieli eligibile

  • cheltuielile pentru realizarea capacităților de reciclare a deșeurilor;
  • cheltuieli cu realizare construcțiilor necesare amplasării și montării utilajelor,
  • instalațiilor și echipamentelor achiziționate, cu dotările aferente
  • instalații electrice, alimentare cu gaze naturale, instalații de încălzire, ventilare, climatizare;
  • cheltuieli cu echipamente de producție a energiei din surse regenerabile (cu titlul de exemplu: panouri fotovoltaice, panouri solare, etc.) , în cuantum de maximum 5% din valoarea cheltuielilor eligibile;
  • cheltuieli cu achiziția și montajul utilajelor,
  • instalațiilor și echipamentelor necesare îndeplinirii obiectivelor proiectului (vehiculele specializate necesare activităților din cadrul proiectului, achiziționate în cadrul acestei măsuri
  • cheltuieli cu achiziționarea activelor necorporale; cheltuieli privind informarea și publicitatea.

 

ATENTIE! Nu sunt eligibile proiectele care includ doar activități de pregătire pentru reciclare și/sau activități realizate după reciclare în vederea obținerii de produse finite din materialele rezultate în procesul de reciclare. De asemenea, cheltuielile cu activitățile care presupun colectarea și transportul deșeurilor care fac obiectul proiectului nu sunt eligibile Pentru proiectele care presupun achiziția de utilaje și echipamente mobile este interzisă utilizarea acestora în afara regiunii declarate în Cererea de finanțare ca fiind loc de implementare.

 

Nu sunt eligibile:

a) cheltuieli aferente contribuției în natură;

b) cheltuielile aferente achiziției terenurilor;

c) taxa pe valoarea adăugată;

d) cheltuieli pentru comisioane, cote, taxe;

e) cheltuielile cu amortizarea;

f) achiziția de echipamente second-hand;

g) amenzi, penalități și cheltuieli de judecată;

h) costurile pentru operarea obiectivelor de investiții;

i) cheltuielile efectuate pentru obiective de investiții executate în regie proprie;

j) cheltuieli cu achiziția de bunuri imobile deja construite;

k) cheltuieli cu închirierea mijloacelor fixe de producție;

l) cheltuieli cu achiziția de mijloace de transport;

m) cheltuieli generale de administrație;

n) cheltuielile cu lucrările pregătitoare, cum ar fi obținerea avizelor și autorizațiilor, realizarea studiilor de fezabilitate (și a studiilor tehnice stabilite de standarde și normative pentru pregătirea proiectului);

o) cheltuielile de consultanță; vehiculele care se supun legislației înmatriculării privind circulația pe drumuri publice 

 

Grila de verificare a criteriilor de selecție

a) proiectul tehnic depus la cererea de finanțare - 10 pct

b) autorizația de construire la depunerea cererii de finanțare -5 pct

c) acordul de mediu pentru construcție - 5 pct 

 

Randamentul instalației de reciclat:

Total 15 pct, dintre care:

a) 50% - 5 pct

b) 51%-75% -10 pct

c) Peste 75% -15 pct 

 

Rezultatele reciclării:

Total 20 pct, dintre care:

a) materia primă secundară - 10 pct

b) materiale reciclate - 15 pct

c) produs nou -20 pct 

 

Cifra de afaceri:

Total 15 pct, dintre care:

a) Cifra de afaceri 1.000.000 lei -3.000.000 lei -5 pct

b) Cifra de afaceri 3.000.001 lei -5.000.000 lei -10 pct

c) Cifra de afaceri peste 5.000.001 lei -15 pct 

 

Achiziționarea de echipamente

de ultimă generație cu brevete demonstrabile -Total 10 pct.

 

Gradul de reciclare

Total 20 pct, dintre care:

a) CAEN Reciclare 3821, 3822, 3832 și 3831 – 85 % - 0 pct

b) CAEN Reciclare 3821, 3822, 3832 și 3831 – 90 % - 10 pct

c) CAEN Reciclare 3821, 3822, 3832 și 3831 – 95 % - 15 pct

d) CAEN Reciclare 3821, 3822, 3832 și 3831 – 100 % - 20 pct 

 

Selecția proiectelor se va face după următoarele criterii majore

● Gradul de maturitate a proiectului;

● Rezultatele reciclării;

● Cifra de afaceri;

● Tipul de deșeu reciclat;

● Gradul de digitalizare a investițiilor 

 

Documente necesare:

Certificat constatator/Furnizare informații extinse emis de către Oficiul Registrul Comerţului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială îşi are sediul social solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii cererii de finanțare.

Copie a cărții de identitate a reprezentantului legal

Documente emise de Agenția pentru Protecția Mediului pentru demararea investiției, în conformitate cu prevederile legislației în domeniu

● Decizia etapei de încadrare (la depunerea cererii de finanțare);

● Acord de mediu (la depunerea cererii de finanțare sau în maximum 6 luni calculate de la data recepționării notificării privind declararea proiectului ca fiind eligibil), pentru proiectul propus pentru finanțare;

● Declarația pentru siturile Natura 2000.

 

Documente privind imobilele pe care se propune a se realiza investiția(la depunerea cererii de finanțare)

● extras de carte funciară pentru terenul și/sau construcția pe/în care se realizează investiția din care să reiasă dreptul de proprietate asupra imobilului teren pus la dispoziție pentru implementarea proiectului, respectiv dreptul de superficie dobândit pentru o perioadă de cel puțin 10 ani de la data depunerii cererii de finanțare; în acest caz, se va prezenta acordul expres al proprietarului imobilului teren;

● în situația în care asupra imobilului – teren sau construcție este intabulat un drept de ipotecă, se va prezenta acordul autentificat al creditorului

 

Documente privind capacitatea de reciclare (la depunerea cererii de finanțare)

● Solicitanții vor prezenta scrisori de intenție, precontracte, contracte, acorduri, protocoale, ca dovadă a posibilității de a achiziționa o cantitate de deșeuri de minim 50% din capacitatea instalației solicitate la finanțare. În situația în care solicitantul este și generator de deșeuri, se va lua în calcul inclusiv cantitatea de deșeuri declarată la Fondul pentru mediu.

● Solicitanții vor prezenta documente care atestă că materia primă/produsul finit obținut/ă în urma procesului de reciclare va fi comercializată într-un procent de minim 50% (scrisori de intenție, precontracte, contracte, acorduri, protocoale).

● În cazul existenței unei unități de producție, solicitanții vor declara pe propria răspundere că vor utiliza în respectiva unitate de producție minim 50% din materia primă secundară obținută în urma procesului de reciclare propus prin proiect.

 

Documentaţia tehnico - economică

  1. Studiu de Fezabilitate întocmit conform reglementărilor legale în vigoare, cu excepția obligației de a prezenta certificatul de urbanism, avizele și acordurile (obligatoriu la depunerea cererii de finanțare). Studiul de Fezabilitate va conține, dar fără a se limita, și următoarele informații: rezultatele reciclării (denumire materie primă secundară, denumire produs finit și procentul conținutului de material reciclat), tipul de deșeu reciclat în cadrul proiectului, informații privind gradul de digitalizare a investițiilor conform punctului 1.3 din prezentul Ghid, evidențierea cheltuielilor cu soluțiile de energie regenerabilă, identificarea echipamentelor/instalațiilor BAT cu procese digitalizate și eficiente cu costurile aferente și evidențierea procentului pe care acestea îl reprezintă din valoarea totală aferentă capitolelor 4.3 și 4.4 din devizul general, capacitatea instalației; 
  2. Proiect tehnic, conform reglementărilor legale în vigoare (la depunerea cererii de finanțare sau în maximum 6 luni calculate de la data recepționării notificării privind declararea proiectului ca fiind eligibil; în situația în care se depune la depunerea cererii de finanțare, va fi punctat suplimentar); 
  3. Autorizația de construire (la depunerea cererii de finanțare sau în maximum 6 luni calculate de la data recepționării notificării privind declararea proiectului ca fiind eligibil; în situația în care se depune la depunerea cererii de finanțare, va fi punctat suplimentar); 
  4. Documente privind capacitatea financiară a solicitantului (la depunerea cererii de finanțare)
  5. Situația financiară finală aferentă ultimului an fiscal și dovada depunerii acesteia la ANAF;
  6. Ultima balanță cumulată, în cazul întreprinderilor nou înființate, ale căror situații financiare nu au fost încă aprobate, din care să rezulte cifra de afaceri.
  7. Certificate emise pe numele solicitantului care să ateste lipsa datoriilor fiscale la bugetul de stat, Fondul pentru mediu, bugetul local de la sediul social și de la locul de implementare (la depunerea cererii de finanțare) - documentele trebuie să se afle în perioada de valabilitate la data depunerii cererii de finanțare.
  8. Certificatul de cazier judiciar emis pe numele solicitantului (la depunerea cererii de finanțare) documentul trebuie să se afle în perioada de valabilitate la data depunerii cererii de finanțare.
  9. Certificatul de cazier fiscal emis pe numele solicitantului (la depunerea cererii de finanțare) - documentul trebuie să se afle în perioada de valabilitate la data depunerii cererii de finanțare. Documentele emise în format electronic vor fi încărcate în aplicație în forma autentică, cu semnătura digitală a instituției emitente, așa cum au fost emise și transmise solicitantului. 

Autoritati Publice

FORMULAR DE CONTACT