prezentare și conținutul dosarului de finanțare

INVESTIȚII PRODUCTIVE PENTRU MICROÎNTREPRINDERILE

DIN REGIUNEA NORD-VEST-131 A

Acest apel se adresează microîntreprinderilor din județele Bihor, Satu Mare, Maramureș, Bistrița Năsăud, Cluj și Sălaj care vor să realizeze o investiție în zona URBANĂ.

 

 

Perioada de depunere a proiectelor:

08 mai 2024, ora 10:00 – 02 iulie 2024, ora 10:00.

 

Valoarea minimă nerambursabilă a unui proiect: 20.000 euro

Valoarea maximă nerambursabilă a unui proiect: 200.000 euro.

 

Cofinanțarea din partea solicitantului este de minim 10% din valoarea cheltuielilor eligibile.

 

Buget Apel: 19.306.216,00 Euro

 

Tipul apelului:

Apelul de proiecte este de tip competitiv cu depunere la termen.

 

Solicitanți eligibili:

  • Microîntreprinderile din Regiunea Nord Vest
  • Au fost înființate cel târziu la data de 3 ianuarie 2022;
  • Au înregistrat profit din exploatare în 2023;
  • Nu au datorii la bugetul de stat;
  • Nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii;
  • cererii de finanțare și în anul fiscal anterior;
  • Nu sunt în dificultate.

 

Cheltuieli/Activități eligibile:

  • ECHIPAMENTE/DOTARI/ACTIVE CORPORALE: achiziţionarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică, de natura mijloacelor fixe
  • LUCRĂRI DE CONSTRUCȚIE: lucrări de construire/ extindere/ modernizare a spaţiilor de producţie/ prestare de servicii ale microîntreprinderilor, inclusiv a utilităţilor generale aferente (alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI);
  • INVESTIȚII ÎN ENERGIE REGENERABIL: achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile (alternative) de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare, în limita a 15% din valoarea eligibilă a proiectului.
  • CHELTUIELI CU ACTIVE NECORPORALE: brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi şi active similare.
  • INVESTIȚII E-COMERCE: Investiții în realizarea de instrumente de comercializare on-line a serviciilor/ produselor proprii ale solicitantului.
  • Aceste instrumente au ca scop crearea unui magazin virtual (e-shop) în care sunt implementate diferite funcționalități specifice comerțului electronic: publicarea cataloagelor de articole, prețuri și stocuri, preluarea comenzilor, instrumente de plată electronică

 

Nu sunt eligibile proiectele care includ doar investiții de tipul e-commerce sau investiții în energie regenerabilă.

https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:sc:EU:b09e036e-8f25-4c7e-9103-cc9674fca774

 

DOCUMENTE NECESARE

1. Documentele statutare ale solicitantului, după caz: act constitutiv, contract de societate, statut, în formă consolidată (care cuprinde toate modificările efectuate de

la înfiinţarea solicitantului, până la depunerea cererii de finanţare). Informațiile din documentele statutare trebuie să corespundă cu informațiile ce reies din Certificatul

constatator ORC.

2. Certificatul constatator în forma extinsă, emis de Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul solicitantul, cu cel mult 30 de zile calendaristice înainte de data depunerii cererii de finanțare

3. Certificatul de înregistrare în scopuri de TVA (dacă este cazul)

4. Actul de identificare a reprezentantului legal al solicitantului

5. Mandatul special/ împuternicire specială pentru semnarea (digitală) a anumitor documente din cererea de finanțare (dacă este cazul)..

6. Situaţiile financiare anuale: 2021, 2022, 2023,

  • Bilanţul prescurtat (Formular 10)
  • Contul de profit şi pierdere (Formular 20)
  • Datele informative (Formular 30)
  • Situația activelor imobilizate (Formular 40)
  • Notele explicative la situațiile financiare

7. Extras din Registrul general de evidență a salariaților (REVISAL), listat cu cel mult 5 zile lucrătoare înainte de depunerea cererii de finanțare, de pe portalul Inspectia

Muncii (ReGES) precum și extrase din Registrul salariați și Contracte per salariat din ReviSal.

8. Situaţiile financiare anuale ale entităților identificate ca întreprinderi partenere și/sau legate cu solicitantul, conform Declarației privind încadrarea în categoria IMM, aferente exercițiului fiscal anterior depunerii cererii de finanțare

  • Bilanţul prescurtat (Formular 10)
  • Contul de profit şi pierdere (Formular 20)

Observație: În cazul în care firma este asociat la o altă firmă, sau în situația în care asociații firmei sunt asociati si in alte firme/au PFA/II/IF avem nevoie de Certificatele

consatatatoare și Formular 10, Formular 20 aferente firmelor în care asociatii mai dețin acțiuni sau părți sociale

 

Dacă oricare dintre firmele în care asociații sunt asociați (pe lângă firma care dorește să acceseze fonduri nerambursabile) a beneficiat de fonduri europene - sprijin de

minimis avem nevoie de contractele cu finanțatorul.

 

9. Documentele privind dreptul solicitantului asupra imobilului (teren și/sau clădiri), după caz:

  • Pentru investiții care includ lucrări de construcție ce se supun autorizării: dreptul de proprietate privată, dreptul de concesiune (conform OUG 54/2006) sau dreptul de superficie
  •  Pentru investiții care includ exclusiv servicii și/sau dotări și lucrări de construcție ce nu se supun autorizării: dreptul de proprietate privată, dreptul de concesiune, dreptul de superficie, dreptul de uzufruct, dreptul de folosinţă cu titlu gratuit, împrumutul de folosință (comodat) sau dreptul de închiriere/locațiune. (Autentificat la notar)

10. (Pentru proiecte care includ execuția de lucrări de construcții, care se supun autorizării) Certificatul de urbanism, în termen de valabilitate

11. (Pentru proiecte care includ execuția de lucrări de construcții, care se supun autorizării) Documentele cadastrale şi înregistrarea imobilelor în registre:

  • extras de carte funciară din care să rezulte intabularea, precum și încheierea, în copie, emis cu maximum 30 de zile înaintea depunerii
  • tabel centralizator asupra numerelor cadastrale și suprafețele aferente imobilelor ce fac obiectul investiției propuse în proiect
  • plan de amplasament vizat de OCPI pentru imobilele pe care se propune a se realiza investiţia în cadrul proiectului, plan în care să fie evidențiate inclusiv numerele cadastrale
  • Plan de situație propus pentru realizarea investiţiei, elaborat de proiectant

12. Plan de amplasare a echipamentelor/ utilajelor achiziționate prin proiect.

13. (Pentru proiecte care includ execuția de lucrări de construcții care nu se supun autorizării) Adresa Primăriei care atestă că lucrările de intervenție prevăzute prin proiect nu se supun procedurii de autorizare a executării lucrărilor

14. (Pentru proiecte care includ execuția de lucrări de construcții ce se supun autorizării)

15. Devizul general pentru proiectele de lucrări în conformitate cu legislația în vigoare (dacă este cazul)

 

Alte documente:

1. oferte de preț pentru toate bunurile/echipamentele pe care doriți să le cumpărați prin proiect

2. Scurt istoric al solicitantului:

  • Activitatea curentă, dotările curente, fluxul tehnologic (descrieți procesul
  • producție)
  • Produsul nou care va fi realizat în urma implementării proiectului
  • Cine sunt CLIENȚII și CONCURENȚII actuali?
  • Descrieți: politica de preț, politica de produs, politica de distribuție și politica de promovare

e. Ce angajați are firma și pe ce post?

3. Ce produs sau serviciu va fi creat în urma proiectului? – dacă e cazul

4. Cont trezorerie

5. Semnătură digitală

6. Situațiile financiare din ultimele 3 ani fiscali

7. Informații despre administratorul firmei (studii, experiență)

8. Dacă doriți să angajați persoane noi – câte și pe ce post?

9. Anii de implementare a proiectului – Câți ani preconizați pentru implementarea proiectului și cum se vor realiza investițiile

Autoritati Publice

FORMULAR DE CONTACT