Autoritati Publice

FORMULAR DE CONTACT 

Îmbunătățirea accesului egal la servicii de calitate și incluzive în educație, formare și învățarea pe tot parcursul vieții

08 iulie 2024

Îmbunătățirea accesului egal la servicii de calitate și incluzive în educație, formare și învățarea pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurii accesibile, inclusiv prin promovarea rezilienței pentru educația și formarea la distanță și online, în cadrul Programului Regional Nord-Est 2021-2027.

 

Alocarea financiară disponibilă pentru acest apel de proiecte este de 11.717.356 euro.

Apelul este dedicat unităților administrativ-teritoriale Orașe din regiunea de dezvoltare Nord-Est.

 

Sunt eligibile următoarele activități:

Crearea/ modernizarea/ extinderea/ echiparea/ dotarea unităților de învățământ;Achiziționarea de mijloace de transport școlar electrice (echipate pentru transportul elevilor cu dizabilități locomotorii);Stații de încărcare electrică instalate la nivel de unitate școlară;Digitalizarea unităților prin platforme digitale de comunicare și schimb de documente, baze de date, biblioteci virtuale, dotări cu infrastructura de proiectare și mapare video, tablete, echipamente IT, software educaționale asociate învățământului on-line, etc.;Infrastructura sportivă asociată unităților de învățământ, etc;Modernizarea/ extinderea (nu și crearea) campusurilor profesionale integrate pentru educație și formare profesională;Modernizarea/ extinderea (nu și crearea) atelierelor inteligente în învățământul secundar.

 

Cererile de finanțare vor putea fi depuse în perioada 20 iunie 2024, ora 14.00 – 31 octombrie 2024, ora 14.00.

Valoarea nerambursabilă a proiectului este de minimum 200.000 euro și maximum 1.500.000 euro.

 

Apelul este de tip competitiv, cu depunere continuă a documentațiilor de finanțare, cu termen de închidere.

  • Dezvoltarea infrastructurii educaționale pentru învățământul timpuriu (antepreșcolar și preșcolar), primar, gimnazial, liceal filiera teoretica, vocațională, tehnologică, învățământul profesional, inclusiv dual, prin:
  • Crearea/ modernizarea/ extinderea unităților de învățământ;
  • Echiparea/ dotarea/accesibilizarea unităților de învățământ;
  • Achiziționarea de mijloace de transport școlar electrice (echipate pentru transportul elevilor cu dizabilități);
  • Stații de încărcare electrică instalate la nivel de unitate școlară;
  • Digitalizarea unităților prin platforme digitale de comunicare și schimb de documente, baze de date, biblioteci virtuale, dotări cu infrastructura de proiectare și mapare video, tablete, echipamente IT, software educaționale asociate învățământului on-line, etc.;
  • Infrastructura sportiva asociata unităților de învățământ, etc;
  • Modernizarea/ extinderea (nu și crearea) campusurilor profesionale integrate pentru educație și formare profesională;
  • Modernizarea/ extinderea (nu și crearea) atelierelor inteligente în învățământul secundar.
  • Ca parte integrantă a operațiunilor de la pct. a, pot fi avute în vedere, după caz și următoarele acțiuni:

  • Măsuri de consolidare structurală în funcție de nivelul de expunere și vulnerabilitate la riscurile identificate, în limita unui procent de 40% din valoarea eligibilă a proiectului. Va fi întocmit deviz pe obiect/capitol de deviz separat. Sumele care depășesc acest procent vor fi încadrate în categoria cheltuielilor neeligibile.
  • Utilizarea sistemelor alternative de producere a energiei din surse regenerabile: ex. energia eoliană, energia solară, energia geotermală
  • Măsuri de asigurare a accesului copiilor, elevilor cu cerințe educaționale speciale la infrastructura educațională de masa incluzivă;
  • Măsuri de tip FSE+ care adresează desegregarea și incluziunea socială în limita procentului de maximum 5% din valoarea eligibilă a proiectului.

 

Aceste măsuri cuprind, dar nu se limitează la acțiuni cum ar fi:

  • organizarea de evenimente/cursuri/ schimburi de bune practici care vizează măsuri de desegregare/incluziune socială/ combatere a abandonului școlar
  • asigurarea serviciilor de mediere școlară/consiliere pentru comunitățile defavorizate;
  • activități extrașcolare/ extracurriculare pentru dezvoltarea aptitudinilor, personalității și cunoștințelor copiilor, prin interacțiunea cu medii reale de viață (ex. Organizarea de competiții școlare, expoziții, vizite la obiective culturale/istorice/naturale);
  • informare și conștientizare în rândul părinților cu privire la teme precum dezvoltare durabilă, educație incluzivă, dreptul la educație pentru toți, beneficiile pe termen scurt, pe termen mediu și pe termen lung pe care le aduce participarea la educație timpurie;
  • informare și conștientizare la nivelul comunității deservite cu privire la opțiunile de educație timpurie existente în cadrul UAT și la importanța și beneficiile participării la educație;
  • asigurarea accesului elevilor cu CES la serviciile de consiliere și asistență psihopedagogică și de terapie a tulburărilor de limbaj;
  • formarea personalului didactic pentru adaptarea lecțiilor la nevoile copiilor, folosirea programelor adaptate și a metodelor de predare interactive;
  • organizare de evenimente/cursuri care vizează sprijinirea tinerilor să își continue studiile și să obțină competențele și calificările care le deschid porți spre locuri de muncă bune și spre cariere avantajoase;
  • măsuri de suport pentru elevi: after school, consiliere școlară, etc;
28 septembrie 2024
Într-un pas important pentru sprijinirea fermierilor din România, Agenția pentru